Mi a keresőoptimalizálás?
A keresőoptimalizálás a keresőoldalak algoritmusainak felismerésével foglalkozik, és ennek segítségével a honlapokat előnyös pozícióba juttatja, majd lehetőség szerint, ott is tartja őket. Egyszerűbben megfogalmazva: a honlapok jobb elhelyezkedését segíti elő a keresőoldalakon. Sok cikk, tanulmány foglalkozik ezzel a kérdéskörrel. Nem is csoda, hiszen napjainkban egyre több ügyünket intézzük az interneten, egyre több kérdésünkre keresünk és találunk is választ ott.
Az a profitorientált vagy nonprofit vállalat, akinek nincs – jól szerkesztett – honlapja, kis túlzással élve, nem is létezik. Minden honlap a látogatottság növekedését szeretné elérni, szolgáltatásunk pont ebben segíthet Önnek.
A témában keresgélve gyakran lehet találkozni a SEO rövidítéssel, mely az angol Search Engine Optimization (keresőmotor-optimalizálás) szavakból kialakult mozaikszó. A keresőoptimalizálás egyidős a Google-lel. A keresőoldalak és a honlapok kölcsönös függésben vannak. Egy keresőoldal minél több, megfelelő találattal tud szolgálni, annál többen látogatják, egy honlap elsődleges funkciója pedig, a (fogyasztóképes) érdeklődők odavonzása.
A keresőoptimalizálás célja, hogy minél több olyan látogató kattintson az oldalra mutató linkre, aki a célközönséghez tartozik. Érdemes figyelembe venni, hogy a keresőoptimalizálás folyamatos kisebb-nagyobb intenzitású munkát jelent, nem csak egyszeri feladat. A munka mértékét az éppen elért helyezésünk és a jövőben céljaink szabják meg.
Hogyan működik a keresőoptimalizálás?
Ez a módszer nem pénzkidobás, hiszen megbízható, matematikai és grammatikai alapokon nyugszik. Úgy kell elképzelni, mint egy fordított bújócskát, ahol az a cél, hogy elsőnek találjanak meg minket. Hiszen, ha könnyű megkeresni, sokan meg is fognak találni. A honlapoknak pedig az a célja, hogy minél több, a célközönségbe tartozó látogató jusson el hozzá.
Kereséskor a kulcs a kulcsszó. A keresőoldalak (Google, Yahoo, Bing) saját algoritmusuk alapján értékelik a kulcsszavakat, és egy releváns listát állítanak fel azon honlapok között, amelyeken megtalálhatóak. Ezért kulcsfontosságú, hogy milyen szavak, hol, hogyan, hányszor fordulnak elő a honlapunkon.
A keresők a begépelt kifejezésre találatokat adnak, és abban a sorrendben jelenítik meg őket, ahogyan a keresett kifejezésre a legaktuálisabb információt adják. A keresőoptimalizálás két váll faja ismert: a legális, és az illegális. Az illegális eszközöket használókat tiltással büntetik, a legálisak azonban a találati lista elejére repíthetik a honlapot.
Miért jó Önnek a keresőoptimalizálás?
Ez egy jól alkalmazható lehetőség a látogatottság növekedésének eléréséhez. Így kevés pénz és energia ráfordításával értékes ügyfeleket gyűjthet. Első hallásra soknak tűnhet, de a honlapot látogatók akár 70-80%-a is a keresőoldalakról érkezhet. Ezek az emberek általában az első tíz találatot nézik csak meg, mert az esetek nagy többségében már ott megtalálják azt, amit keresnek. Ezért kell a találati lista elején lenni, hiszen nem nézelődnek tovább, ha ráleltek arra, amire szükségük van.
Honlapja minél előrébb helyezkedik el, annál többen látogatnak el rá, Ön pedig így közvetlen profithoz juthat. Akkor érdemes igénybe venni ezt a lehetőséget, ha új honlap indításába vág bele, vagy ha látogatóinak számát szeretné megsokszorozni.
A keresőoptimalizálás kétoldalú, egyfelől a könnyű megtalálhatóság a fő tevékenysége, másfelől azonban társulnia kell hozzá az értékes információk nyújtásának is.
A keresőoldalak rangsorolási szempontjait figyelembe kell venni a honlap készítésénél és fejlesztésénél. Érdemes folyamatosan finomítani a honlapot, keresőbaráttá tenni, ebben tudunk segítséget nyújtani Önnek. Ez a módszer nincs olyan időkorlátok közé szorítva, mint egy hirdetés, hatását sokáig lehet tapasztalni.
Az tud új ügyfeleket találni, aki a keresőoldalakon előkelő pozíciót foglal el, és értékes információt tud nyújtani. A keresőoptimalizálás a drága hirdetések, reklámok tökéletes helyettesítője lehet.