Az online szövegírás egyik speciális fajtája a SEO szövegírás, amely az elhelyezett kulcsszavak révén segíti a keresési eredmények között az online tartalom rangsorolását. A keresőoptimalizált szövegek minőségi forgalmat és konverziót generálnak. A SEO szövegírás biztosítja, hogy a tartalom megfelelő legyen a Google számára, és a felhasználóhoz is eljusson.
A legnépszerűbb weboldalak a releváns és vonzó tartalmukkal vonzzák a látogatókat, a jó tartalomnak azonban nem csak a Google számára kell megfelelőnek lenni, fontos, hogy a közönség számára eljusson és fogyasztóként megalapozott döntéshez segítse hozzá.
Mi a SEO szövegírás lényege és célja
A SEO-írás tömören azt jelenti, hogy a tartalmak arra összpontosítanak, hogy a felhasználóknak értékes információkat nyújtsanak: választ adnak a kérdéseikre, és megoldásokat kínálnak a számukra. Másrészt olyan kulcsszavakra és kulcskifejezésekre optimalizál, amelyek segítenek a keresőmotoroknak megérteni a tartalmat. Ha jól optimalizált tartalom, akkor a keresőmotorok a releváns lekérdezésekre az első találatok között jeleníthetik meg a cikket. Megfelelő SEO stratégiát alkalmazva elérhető a webhely látogatottságának növelése és a potenciális ügyfelek, illetve szolgáltatások vagy termékek eladási számának növekedése.
Hogyan kapcsolódik egymáshoz a tartalommarketing, a SEO tevékenység és a SEO szövegírás?
A SEO szövegírás a tartalommarketing és a keresőoptimalizálás fontos része. A SEO egyik alappillére a tartalomfejlesztési tevékenység, amelynek célja, hogy a weboldalon található tartalom teljes mértékben optimalizált legyen a keresőmotorok és a látogatók számára egyaránt. Ennek egyik feltétele, hogy olyan kiváló minőségű tartalmakból álljon, amelyet más webhelyek is szeretnének megosztani, illetve ezekre akarjanak hivatkozni. A SEO nem egy gyors megoldás, hanem egy hosszú távú folyamat, amely számtalan stratégiát, tervezést és időt igényel. A SEO stratégia egyik első lépése a kulcsszavak, kulcskifejezések feltárása – a SEO szöveg ezek felhasználásával készül el – valamint a versenytársak és az iparági trendek felderítését is magában foglalja.
Mi a SEO rangsorolás
A SEO-nak meghatározó szerepe van a keresési eredmények rangsorolásában, célja, hogy a weboldal, és céloldalak a keresőmotorok találati listáján előkelőbb helyen szerepeljenek. A magasabb helyezés révén valószínűleg többen látogatót vonzzanak, és jóval többen döntenek a szolgáltatás igénybevételéről. Ha jó minőségű a tartalom, akkor azt a népszerű weboldalak hajlandók a közzétenni a saját oldalukon és linkelni az Ön weboldalára. Így a népszerű weboldalakon, és blogokon való megjelenés elősegíti a SEO rangsorolást.
A jó SEO szöveg ismérvei
Minden weboldal egyik legfontosabb jellemezője a tartalom: a jó szöveg az olvasó számára informatív és hasznos egyaránt.
A tartalom formai követelményei
Azonban nem elég a vonzó tartalom, a felépítésének is olvasóbarátnak kell lenni. Logikusan felépített, megfelelően tagolt, hogy az olvasó akár könnyen átfussa.
A szöveg tartalmi követelményei
Fontos, hogy a szöveg tartalma könnyen érthető, és olvasható legyen. Míg a potenciális ügyfelek számára készült ajánlatok gyakran tartalmaznak szakiparági kifejezéseket, egy átlagos weboldalon jóval fontosabb az élvezhető tartalom és nyelvezet, ugyanakkor nem igényel az átlagos olvasási szintet meghaladó mélyebb ismeretet. A hosszú cikkeknél a szöveg elején elhelyezett tartalomjegyzék segíti a látogatót, hogy a kívánt részhez gyorsan tudjanak elérni.
Mitől jó a tartalom és mi teszi SEO-baráttá?
A jó tartalom választ ad azokra a kérdésekre, amelyekre az emberek a keresőmotorokban rákeresnek, emellett tanulságos, szórakoztató, és releváns információkat nyújt. A tapasztalatok szerint a felhasználók több időt töltenek a kiváló tartalmakkal rendelkező webhelyeken, és a kedvelt tartalmakat nagyobb valószínűséggel osztják meg másokkal, amely további látogatókat vonz. A SEO-barát weboldal ismerve a hasznos, releváns, átfogó, valamint az olvasható tartalom. Emellett rendszeresen frissül, és ezt a Google észreveszi: aktuálisnak és relevánsnak tekinti, ezért általában magasabbra rangsorolja.
A tartalom attól tekinthető SEO-barátnak, ha mások is fontosnak tartják. A Google a közösségi megosztások és linkek számának és minőségének számbavétele alapján eldönti, hogy az adott weboldal fontos-e.
A jó SEO szöveg ideális hossza
Az ideális SEO szöveg hosszt nem könnyű egyértelműen meghatározni, továbbá igen nagyok a különbségek a hazai és a nemzetközi ajánlások között is.
Ha a tartalom túl rövid, akkor azt a keresőmotorok valószínűleg nem fogják olyan jól rangsorolni. A hosszabb tartalom azonban jól kiegészítheti a dizájnt, és elősegíti, hogy a felhasználók az oldalon több időt töltsenek el és a későbbiekben is visszatérjenek új információért. Míg korábban oldalanként minimum 250 szót, majd 500 szót ajánlottak az online marketingesek, addig mára a szakértők 1000 szóból álló szöveget javasolnak a SEO-tartalom maximalizálásához.
A nemzetközi piacon a kutatások szerint a 3000 szónál hosszabb szövegek háromszor több forgalmat, négyszer több megosztást és háromszor több backlinket kapnak, mint az átlagos hosszúságú (900-1200 szavas) cikkek.
A SEO szövegírás ára
A piacon az ügyfelek többféle szövegírói ajánlatokkal (egyedi áras és karakteráras) találkozhatnak. Azonban ahhoz, hogy a friss megjelenés után a cikk ne csak a kezdeti látogatószámot, hanem az organikus látogatottságot is elérje, alapvető a jó, és minőségi tartalom, amely nem csak a karakterszámtól függ. Egyre inkább elfogadott, hogy egy jó SEO szöveg mérhető eredményeket generál és hozzájárulhat a weboldal sikerességéhez. A SEO szövegírás árát több tényező egyaránt befolyásolja: nagyban függ a témától, a szakterülettől, a szakiparág jellemzőitől, a szükséges háttérmunkától, és természetes a kívánt szöveg hosszától. Konkrét ajánlatért forduljon hozzánk árajánlatért!
Miért hasznos professzionális szolgáltatást igénybe venni?
A professzionális szolgáltatásunk magában foglalja a tartalom optimalizását mind a webhelyen, és a webhelyen kívül, úgy hogy vállalkozását és márkáját megfelelően képviselje az új közönség (releváns fogyasztó) számára a rangsorolás egyidejű építése mellett. Hosszú távon a több látogató és potenciális ügyfél, és több online megrendelést eredményezhet.
Egyedi igények egyedi szolgáltatás
A keresőalgoritmusok és rangsorolási követelmények folyamatosan változnak, és várhatóan továbbra is az lesz a trend. Pontosan ezért van szüksége egy SEO szakember segítségére, hogy sikerüljön lépést tartani ezekkel a változásokkal. Személyre szabott szolgáltatásunkat az Ön egyedi igényei alapján, az adott iparág igényeinek megfelelően hajtjuk vége, amelyek vállalkozásának mérhető eredményeket hoznak.