Kapcsolat
KezdőlapBlogKeresőmarketingMi az online marketing vagy digitális marketing

Mi az online marketing vagy digitális marketing

Az online marketing az internet a közösségi média, a keresőmotorok és más csatornák használata a fogyasztók elérése érdekében. Az interneten és egyéb csatornákon keresztül népszerűsítjük és értékesítjük a termékeinket és szolgáltatásainkat. Számos területet foglal magába, ezek megválasztása függ például az iparágtól és a termék jellegétől. Előnye, hogy a különböző eszközökkel gyorsabban és hatékonyabban lehet eredményeket, értékesítést elérni.

Miért fontos az online marketing?

Az elmúlt évtizedekben a vásárlási szokások jelentősen megváltoztak. A vásárlók közül egyre többen online keretek között, az interneten keresztül vásárolnak, és az interneten keresztül szereznek ismeretet a termékkel/szolgáltatással kapcsolatban mielőtt döntést hoznak. Ma már a vállalkozások marketing stratégiájában kiemelt szerepe van az online marketingnek, hiszen a versenyképesség feltétele, hogy a kor igényeinek, és a felhasználók igényinek megfelelő eszközökkel és módszerekkel közelítsenek az emberek felé.

Mi az online marketing, és mi a célja?

Az online marketing, vagy digitális marketing egy adott márka népszerűsítését jelenti a különböző online csatornákon. Segít, hogy a lehetséges ügyfelek a termékeket és szolgáltatásokat elérjék – az általuk leginkább használt csatornákon keresztül. Nem elég egy cégnek jelen lenni, az is fontos, hogy látható legyen, és minél inkább kitűnjön a versenytársak közül!

Az online marketing célja, hogy változatos módszerekkel, stratégiával a potenciális vásárlókat/fogyasztókat bevonódásra, és valamilyen konverzióra serkentsük a vásárlási folyamat különböző szakaszaiban. A megfelelően kiválasztott marketing eszközök segítségével ma már egyszerűen érhetjük el célcsoportunkat és a tevékenységünkből is a legnagyobb megtérülést hozhatjuk ki.

online marketinges feladatai

Az online marketing és a hagyományos marketing közötti különbség

 A digitális korban hagyományos marketingtől eltérően a reklám többé nem egy egyoldalú üzenet, hanem a hirdető és a vásárló egymással folytatott kommunikációja, kapcsolata révén működik. A lényege, hogy a célcsoportot – a sajátosságainak figyelembe vételével – a termék/szolgáltatás jellemző tulajdonságai alapján érjük el pozitív tartalmú, digitális szóbeszéd által. Például e-mailben megszólítjuk, vagy létrehozunk egy online közösséget, és felkérjük őket egy új termék kipróbálására.

Marketing csatornák és eszközök

A marketing stratégia egy hosszútávú terv, amely egyrészt tartalmazza a fogyasztók elérésének módját és támogatja az üzleti célok megvalósulását. Másrészt tartalmazza azt, hogy a potenciális ügyfeleket, és a célcsoportunkat milyen csatornákon keresztül és milyen eszközök segítségével kívánjuk elérni. Vagyis hogyan befolyásoljuk a fogyasztó viselkedését a megfelelő időben eljuttatott üzeneteink segítségével.

Az online marketingen belül számos terület van, hogy hosszabb távon melyikre érdemes hangsúlyt fektetni számos tényező befolyásolja, például a rendelkezésre álló erőforrások, vagy az iparág jellege és termékek jellemzői egyaránt.

PPC marketing

A kattintás alapú fizetés marketing az egyik leggyakoribb a digitális hirdetés világában, a legnagyobb hálózatok (Google, Bing, Yahoo, stb.) is, és a legtöbb közösségi platform (Facebook, Pinterest, LinkedIn,stb.) is ezt alkalmazza. A legnépszerűbb PPC rendszer a Google AdWords, amelynek lényege, hogy a hirdető hirdetése megjelenik vagy egy keresőmotorban, vagy egy webhelyen, akárhányszor egy látogató rákattint. A hirdetés a kattintást követően a látogatót egy adott weboldalra navigálja, ezért igen hatékony egy weboldal forgalmának a növelésére. Más forgalomgeneráló módszerekkel összehasonlítva jóval gyorsabban és költséghatékonyabban lehet vele eredményeket, és értékesítést elérni.

E-mail marketing

Az e-mail marketing során a felhasználók elérhetőségét, adatait gyűjtjük be, és a kiküldött e-mailek által közvetlen kommunikálunk. Az e-mail marketing és az e-mail lista rendkívül hatékony abban, hogy a tartalommal az olvasókat elérjük, másrészt bizalmat ébreszt, de további információkat is küldhetünk a számukra. Különböző típusai vannak, például személyre szabott üdvözlő (Welcome) e-mail, félautomatikus e-mail, és ismételt kiküldésű e-mailok, stb.

keresőoptimalizálás tanácsadás

Keresőoptimalizálás (SEO)

A keresőoptimalizálás segítségével a honlapok elhelyezkedését javítjuk a keresőoldalakon. A SEO feladata, hogy egyes kulcsszavakra és kifejezésekre az organikus találati lista elejére eljuttassa a weboldalt. Előnye, hogy a weboldal és a tartalom optimalizálásával kevesebb befektetéssel és időráfordítással hatékonyabban érhető el a látogatottság növelése. A keresőoptimalizálás folyamata három fő tevékenységet foglal magában: a technikai SEO a weboldal technikai oldalát, az on-page SEO a tartalom formázását jelenti a látogatók és a keresőmotorok számára, míg az off-page SEO pedig a weboldalon kívüli tényezőkkel (például az oldalra mutató linkekkel) kapcsolatos feladatokat jelenti. A tartalommarketing és a SEO egymáshoz szorosan kapcsolódnak, ma már annak egyik elengedhetetlen eszköze.

Tartalommarketing

A tartalommarketing (content marketing) különböző marketing módszerek gyűjtőneve, egyre hangsúlyosabb SEO technika. A Responsify kutatása szerint a statisztikák azt mutatják, hogy ma már az internet használók 70 százaléka a tartalom révén szeretné megismerni a különféle márkákat és termékeket, és a trendek azt mutatják, hogy a célközönség számára vonzó és érdekes tartalom lesz a jövőben az egyik legfontosabb online marketing eszköz. Olyan hasznos, értékteremtő tartalmak létrehozásából és elosztásából áll, amelyek révén a fogyasztók a márkákat megismerik, és üzleti hasznot jelentő lépést és döntést tesznek meg. A tervszerűen és professzionálisan végrehajtott tartalommarketing stratégiával javul az oldal organikus találata, amely hosszútávon több megkeresést és eladást eredményez. Előnye a hagyományos marketinggel szemben, hogy például a fizetett keresésekkel összehasonlítva háromszor nagyobb költést eredményez.

SEO szövegírás

Közösségi média marketing

A közösségi média az online marketing egyik legfontosabb területe, fontos része a tartalommarketing kampányoknak. A Searchenginejournal kutatásai szerint, a 2021-ben mért legfrissebb adatok alapján szerte a világon 4,55 milliárd aktív közösségi média felhasználó van, és számuk csak az előző évekhez képest is közel 10 százalékkal növekedett! Hogy miért vált közösségi média marketing az online marketing egyik legfontosabb területévé, azt a Facebook sikere és népszerűsége mutatja: egy átlagos Facebook felhasználó havonta 12 hirdetésre kattint rá – és több mint felük a 18-34 éves korosztályból tevődik ki. Így elmondható, hogy nagy nyereséget érhetnek el azok a vállalkozások, amelyek a közösségi médiát az ügyfélelérésre használják.

Keresőmarketing (SEM)

A keresőmarketing célja a weboldal láthatóságának a növelése – kulcsszavak és linkek népszerűsége által. A keresőoptimalizálás és a keresőmarketing között igen szoros a kapcsolat, a lényegét leginkább talán a kettő közötti különbség alapján érthetjük meg. A SEO főként a természetes úton akarja megragadni a keresők figyelmét és növelni a találatokat, addig az utóbbi fizet is a jobb besorolás érdekében. Jellemzően a nagyvállalatok alkalmazzák hosszútávú kampányaikban, mivel a népszerű kulcsszavak, amelyre a kampányt ráépítik meglehetősen drágák. A SEM során alkalmazott taktikák például a PPC, amely főként a nagyobb költségkerettel rendelkező vállalkozások szempontjából célravezető. Egyéb esetben inkább SEO-ba érdemes fektetni.

Konverzióoptimalizálás (CRO)

A konverzióoptimalizálás egy olyan folyamat, amely a weboldal konverziós rátáját segít növelni. Az online marketing világában ez az egyik legjobb mérőszám, mivel nemcsak azt mutatja meg hogyan teljesít az oldalunk, hanem az értékesítési ciklus megtervezését is segíti. A hatékony hirdetési kampány és a bevételek növelése érdekében fontos, hogy a változtatások mellett a weboldal mérőszámait is nyomon kövessük. A konverzió optimalizálás segítségével megállapítható, hogy az oldal látogatottsági aránya hogyan viszonyul a konverziós arányhoz. Megmutatja a fizetett hirdetéseink hatékonyságát- melyik kattintás volt hasznos, illetve haszontalan a számunkra.

konverzió optimalizálás

Analitika

Az online marketing sikerét az analitika nagymértékben befolyásolja, amelyet különböző analitikai szoftverek használatával érhetünk el. A szoftverek egy része ingyenes, (vagy van ingyenes verziója), de számos fizetős eszköz van (Ahrefs, Keywordtool.io), amelyek a SEO és a tartalommarketing terén nagyon hasznosak. Például a Google Analytics szoftver javasolható általános analitikára, az ingyenes Google Search Console pedig ajánlható keresőoptimalizáláshoz, és az organikus eredmények nyomon követéséhez.

A digitális marketing hatékonyságának a mérése (ROI)

A digitális platformok létrejötte nem csak új kommunikációs megoldásokkal bővítette a hagyományos marketing eszköztárát, de új mérőszámokkal is kiegészült a hatékonyság mérésére. A technikai sajátosságok miatt ezek a korábbiakhoz képest jóval árnyaltabb méréseket tesznek lehetővé, amelynek segítségével a piaci szereplők időről-időre reprezentatív információhoz juthatnak.

A befektetés arányos megtérülés (ROI) mutató (return on investment) a keresőmarketing eszközök hatékonyságának, és a honlap teljesítményének mérésére szolgál, így megmutatja, hogy az online hirdetési kampányban átlagosan mennyibe kerületek a kattintások.

Ebben tudunk segíteni