A tartalommarketing ma már a keresőoptimalizálás egyik elengedhetetlen eszköze. A szakszerűen, professzionálisan tervezett és kivitelezett tartalommarketing stratégiával elérhető, hogy javuljon a weboldalak organikus találata, amely több megkeresést és termék, vagy szolgáltatás eladást eredményez. A hagyományos marketing eszközöknél olcsóbb és hatékonyabb eszköz a célközönség vonzására.
Miért éri meg tartalommarketingbe fektetni?
A tartalommarketing egyre hangsúlyosabb SEO technika, amely közép és hosszútávon eredményes, és hosszútávon megtérülő pénzügyi befektetés a vállalkozás számára. A hagyományos marketing eszközökkel, módszerekkel összehasonlítva hatszor magasabb konverziós arányt ér el, és tartalommarketing stratégiát alkalmazva hatszorta gyakrabban válik a látogatókból lead (érdeklődő potenciális vásárló, aki hírlevélre iratkozik fel, vagy ajánlatot kér), majd a leadből tényleges vásárló. A tartalommarketing mellett fontos szerepe van a megfelelő tartalom készítésének, valamint a tartalom eljuttatásának, és népszerűsítésének – minél több csatornán a potenciális ügyfelek felé. Azok a vállalkozások, amelyek havonta több mint 16 posztot publikálnak, háromszor nagyobb forgalmat érnek el. A felhasználó számára készült tartalommal nagyobb az esély a keresésből származó forgalom növelésére és az eladások számának a növelésére.
Mi a tartalommarketing?
A tartalommarketing (content marketing) marketing módszerek gyűjtőnevét jelenti, része a marketingstratégiának. Olyan hasznos tartalom létrehozását és elosztását foglalja magában, amelynek révén a felhasználók üzleti hasznot eredményező lépést tesznek, és döntést hoznak. Milyen a hasznos tartalom? Értékteremtő, releváns, szórakoztató, jó ügyeket szolgál, miközben növeli a saját márka jelenlétét. A tartalommarketing értékelése a webhelyekről történő forgalom alapján (referral traffic), a viszonthivatkozások (backlinks) és a bevonódást mérő számok, valamint a konverzió alapján történik. A tartalom megjelenhet a saját weboldalon, mások weboldalán, és a közösségi média csatornáin, és lehet ingyenes, illetve vásárolt szolgáltatás egyaránt.
Jelenlegi trendek
A tartalommarketing iránt mérhetően nő az érdeklődés, és a hazai piaci szereplők között is egyre többen fektetnek hangsúlyt a tartalom alapú marketingtechnikára a hagyományos marketing mellett. Az informatív, és újszerű tartalommal a különböző területen működő vállalkozások elérhetik a közönségüket, és növelhetik cégük láthatóságát. A tartalommarketing trend folyamatosan változik. A szöveges tartalom mellett egyre nagyobb a szerepe a különböző multimédia tartalmaknak is, mivel a keresőmotorok fejlődésével a képek, videók, podcastok is rangsort kapnak a találati listában, amelyek közvetetten hozzájárulnak a konverzióhoz, az eladások növekedéséhez.
A fogyasztói és felhasználói szokások drasztikusan átalakultak. A 18-49 éves korosztály csaknem fele online tájékozódik. A tartalommarketing az egyik legjobb, és a leghatékonyabb módja, hogy a potenciális ügyfeleket a felhasználók által használt csatornákon keresztül elérje. Fontos jellemzője, hogy még mielőtt vásárlásra biztatna, értékes információkat nyújt a leendő vevők számára, és választ ad a felmerülő kérdéseikre. Pozitívuma, hogy azt az érzést kelti a vevőben, hogy nemcsak eladni akarnak a részére, hanem értékelik és az igényeit is megértik.
A tartalommarketing, mint SEO eszköz
A SEO (keresőoptimalizálás) feladata, hogy a weboldalt egyes kulcsszavakra, és kifejezésekre az organikus találati lista legelejére eljuttassa. A hazai piacon ez a Google keresőre történő optimalizálást jelenti. A tartalommarketing és a SEO tevékenység nagyon fontos része a SEO szövegírás. A tartalommarketing alapvető célja az új látogatók szerzése, ezért a tartalom készítésénél a keresőoptimalizálási szempontokat is figyelembe kell venni. A jó SEO szöveg olyan kiváló minőségű tartalmakból áll, amely teljes mértékben kielégíti a keresési igényt, jó minőségű, megfelelő tagolású és hosszúságú szövegekből áll, és megfelelő kulcsszóra optimalizált. Mielőtt a vásárlásra vagy a szolgáltatás igénybevételére sor kerülne, a potenciális vevőkben számos kérdés merül fel. A kérdéseikre választ adó, releváns, könnyen olvasható tartalom, amely jól van megfogalmazva, felhasználóbarát, és vizuális elemekkel van kiegészítve, hozzájárul ahhoz, hogy a látogatóból lead, és vásárló váljon. Ezért fontos, hogy a weboldal olyan tartalmakból álljon, amely azon túl, hogy megfelel a keresési szándékuknak, a figyelmüket is megragadja.
Elválasztható-e egymástól a tartalommarketing és a SEO?
A SEO és a tartalommarketing nem választhatók el egymástól! Ezek a tudományágak összeolvadnak, és nagyobb sikert érhető el mindkettő alkalmazásával. A tartalommarketing hosszú távú célja, hogy a minőségi, szórakoztató, releváns és informatív tartalom révén a fogyasztóval szoros kapcsolat alakuljon ki. A látogatók a vonzó, jól optimalizált tartalmak által ismerik meg a márkákat és a termékeket, amely hozzájárul a termék iránti érdeklődés kialakulásához. A tartalom olvasásával eltöltött pár perc fogja eldönteni, hogy az oldal látogatásából lesz-e a későbbiekben konverzió.
Ahhoz, hogy a régi olvasók számára is hasznos és releváns maradjon, szükséges a régi tartalmakat optimalizálni. Az információk rendkívül gyorsan változnak, ami pár éve még aktuális volt, az mára lehet, hogy nem az. Sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy az olvasó egy közelmúltban megjelent cikkre kattint rá, mint egy régebbire. A weboldalon korábban közzétett tartalom frissítésével növekedik a cikkek átkattintási aránya, és a Google algoritmusa szerint nagyobb valószínűséggel kerül magasabb pozícióba. Ez történhet például kapcsolódó kulcsszó beépítésével, kiegészíthető a tartalomhoz kapcsolódó témákkal, az olvasók figyelmét felkeltő címmel és vizuális elemek hozzáadásával. A naprakész, fontos információkkal való kiegészítés mellett érdemes a meglévő tartalom helyesírását is ellenőrizni és javítani.
Miért hatékonyabb, mint a hagyományos marketing
Bár a hagyományos reklám még mindig hatékony, és gyors eladásokat eredményez, önmagukban a hagyományos marketing elemek kevésbé hatékonyak. Ennek részben az az oka, hogy az emberek hozzáállása sokat változott, gyakran érzik tolakodónak a promóciós üzeneteket – hirdetéseket, és reklámokat. A fogyasztók ma az internetes keresésen keresztül aktívan keresik meg az őket érdeklő információkat és a szolgáltatásokat, és a közösségi média is segíti, hogy pontosan kiválasszák, hogy milyen márkákkal lépjenek kapcsolatba. Az is megfigyelhető, hogy sokkal nagyobb számban válnak vásárlóvá a felhasználók, ha böngészés közben nem zaklatják fizetett hirdetések. A fogyasztók nagy része már megtanulta hogyan hagyja figyelmen kívül az ilyen típusú reklámokat, – ha nem akarják látni a hirdetéseket, akkor elkattintanak.
A nemzetközi kutatások szerint a tartalommarketing fizetett kereséssel szemben háromszor nagyobb költést eredményez, és hosszabb távú előnnyel jár, igaz, több időt, és türelmet igényel. Amíg a fizetett keresésnél az eredmények elérése folyamatos kiadást jelent a cégnek, addig a tartalommarketing több mint 60 százalékkal kerül kevesebbe. A szakszerűen, professzionálisan tervezett és végrehajtott tartalommarketing stratégiával elérhető, hogy bizonyos idő után látványosan mérhetővé válik a weboldal látogatottsága, a forgalom növekedése és a márka ismertsége.
A tartalommarketing lépései
A tartalommarketing kiegészíti és támogatja a direkt marketig eszközöket, de ahhoz, hogy a kitűzött célokat elérjük, számos más módszert kell lépésenként alkalmazni.
Kulcsszókutatás
Az első fontos lépés a kulcsszókutatás, amelyre azért van szükség, hogy megállapítsuk, hogy melyek azok a témák, kulcsszavak, és kifejezések, amelyek üzleti szempontból relevánsak, és a felhasználók számára is értékesek. A SEO szempontjából fontos mutatók határozzák meg, hogy milyen minőségi tartalmak szükségesek, hogy a célok eléréséhez. Ide sorolható például a keresési szándék, az átlagos havi keresettség, a versenytársak helyezései, vagy a találati listán megjelenő oldalak.
Tartalom stratégia kidolgozása
A részletes stratégia a kulcsszókutatás adataira támaszkodva kerül kidolgozásra. Meghatározásra kerül, hogy mely témakörök azok, amelyekre érdemes minőségi tartalmakat készíteni. A minőségi tartalomgyártás és a SEO egymással szorosan összefügg: SEO szempontból megfelelően felépített tartalmakra van szükség, amelyekben a konkrét kulcsszavak szerepelnek. A témák kiválasztását számos tényező határozza meg, a keresési arányok mellett a téma relevanciája, és a témában rejlő lehetőség is befolyásolja.
A stratégia kidolgozása után kezdődik meg a végrehajtása, amely egyrészt az új tartalmak gyártásából áll, másrészt a meglévő tartalmak optimalizálásából.
Új tartalmak készítése
A tartalom stratégiában meghatározott kulcsszavak alapján javaslatot teszünk azokra a tartalom típusokra, amelyekre az új tartalmak készítése során érdemes hangsúlyt fektetni. Ezenkívül javaslatot teszünk az optimális szöveghosszúságra, a bejegyzések tartalmára, a kiegészítő kulcsszavakra, és a meta adatokra egyaránt.
Meglévő tartalmak optimalizálása
A meglévő, adott kulcsszóra rangsoroló tartalom esetén is szükséges lehet a módosítás, például abban az esetben, ha a tartalom a találati lista végén jelenik meg. Javaslatot teszünk a szöveg újraírásával kapcsolatban, új kulcsszóra, új címre (és alcímekre), valamint az URL-re és a meta adatok megfelelő alkalmazására.
A hatékonyság mérése, monitorozás
A marketing stratégia része az eredmények elemzése. A folyamatos monitoring révén megállapítható, hogy a megadott kulcsszavakra hogyan alakul a weboldal helyezése, és az organikus találata.
Milyen a jó tartalom?
A szöveges tartalom a tartalomgyártás legfontosabb eszköze. Elkészítésekor nem csak a téma sajátosságát kell figyelembe venni. A jó tartalommal más-más módon kell választ adni a különféle célcsoportok kérdéseire, és segíteni a megalapozott döntésüket. Az a jó tartalom, amely a felhasználók számára hiteles, egyedi, újszerű információkat tartalmaz. Világosan és érthetően van megfogalmazva. Emellett jó, ha kerüli a felesleges szöveghalmozást és kulcsszóhalmozást. Végül, de nem utolsósorban mértékletes a termék népszerűsítésében, vagy bemutatásában.
Miért érdemes tartalommarketing szolgáltatást igénybe venni?
A piac, és a tartalommarketing trend folyamatosan változik, és a hagyományos marketingszemlélettől eltérő szemléletű gondolkodást és megvalósítást igényel. A változások nyomon követése, és az igényekre való gyors reagálás szinte lehetetlen feladatot ró a napi teendők mellett egy vállalkozásra. Ennek a komplex tevékenységnek a megvalósítására egy erre specializálódott szolgáltató képes leginkább megfelelni. A tartalommarketing egy olyan közép-hosszú távú befektetésnek tekinthető, amelynek révén a cég jelentős versenyelőnyre tehet szert – a tartalommarketing eszközökkel nem élő – versenytársakkal szemben.
Miért fontos szakértőre bízni a tartalommarketing tevékenységet?
A tartalommarketing fő célja, hogy olyan tartalmat hozzon létre, amely fogyasztót arra inspirálja, hogy a webhely linkjére rákattintson, felkeresse a weboldalt és akár a listájára is feliratkozzon. A különböző közönségek különféle típusú tartalmakat fogyasztanak, ezért fontos feltárni, hogy milyen típusú tartalmat részesítenek előnyben. A tartalom – legyen szó blogról, esettanulmányról, videóról olyan kulcsszavakra, kifejezésekre épül, amelyet a célközönség használ az információk és szolgáltatások megtalálásához.
A folyamatos tartalomgyártás időigényes munka, és a rendszeres tartalomfrissítés elengedhetetlen a keresőmotorok számára. Évente 600 Google frissítés érkezik, amelyek mindegyike a rangsorolási tényezők megváltoztatására és az algoritmus fejlesztésére összpontosít. Annak érdekében, hogy a tartalmak a találatok között jól szerepeljenek, elengedhetetlen, hogy minden (új és régi) tartalom megfeleljen a legújabb módosításoknak. A Google a megújuló releváns minőségi tartalmat előnyben részesíti, ezért sem mindegy, hogy milyen módszerekkel végzik a weboldalon lévő régi tartalom újrahasznosítását.
A releváns és nagyszerű tartalom a felhasználókat arra ösztönzi, hogy az Ön weboldalára hivatkozzanak. Így a más online forrásból származó, jó minőségű linkek segítségével a keresőmotorok eredményei között magasabb hely érhető el. Egy szakértő, a tartalom karbantartása mellett olyan eszközöket (például backlinket) épít be, amely megfelel a Google által az algoritmuson végrehajtott különféle változtatásoknak, és a felhasználó számára is fontos, valamint mérhető konverziót eredményez.
A tartalommarketing szolgáltatás ára
A tartalommarketing egy hosszútávú befektetés. Azt, hogy mennyi idő múltán lehet a sikert elérni, és mérni, több tényező is befolyásolja. Függ például az iparágtól: azokban az iparágakban, ahol nagyon versenyképesek a kulcsszavak, ott akár egy év is szükséges a sikerhez. Míg más vállalkozás esetében egy jó SEO partnerrel általában, 3-6 hónapon belül már láthatóak az eredmények.
A tartalommarketing szolgáltatás árát több tényező határozza meg: nagyban függ a szakterülettől, a szakiparág jellemzőitől, a szükséges háttérmunkától, a tartalom jellegétől.
Forduljon hozzánk árajánlatért!
Miért hasznos professzionális szolgáltatást igénybe venni?
A professzionális szolgáltatásunk magában foglalja a versenyképes tartalommarketing-elemzést, amely megnézi, hogy a jelenlegi webhely tartalom hogyan áll a három legfontosabb versenytárshoz képest. Azonosítjuk a legjobb tartalmi kulcsszavakat az ön piacán, és iparágában, majd létrehozzuk a tartalommarketing stratégiát, amely segít növelni az eladást és segít megkülönböztetni a márkáját.
Javaslatot teszünk a célzott, jól megírt, és keresőmotorokra optimalizált tartalom közzétételére a megfelelő csatornákon. Elvégezzük a meglévő weboldalon a szükséges javításokat, az oldal állapotának és műszaki szerkezetének figyelése optimalizálása mellett.
Egyedi igények egyedi szolgáltatás
A keresőalgoritmusok és rangsorolási követelmények folyamatosan változnak, és a trend várhatóan továbbra is az lesz. Az online jelenlét nyomon követése folyamatos és állandó teendőket, és analitikai adatok rangsorainak elemzését igényli. Egy SEO szakértő segítségével Önnek nemcsak a változásokkal sikerül lépést tartania, hanem ezalatt, Ön a vállalkozás egyéb szempontjaira összpontosíthat, és a cég hasznos tevékenységére fordíthat. Személyre szabott szolgáltatásunkat az Ön egyedi igényei alapján, az adott iparág igényeinek megfelelően hajtjuk vége, amely vállalkozásának rövidebb idő alatt hoz mérhető eredményeket.