Az internet és a tartalommarketing teljesen megváltoztatta az információkeresés módját. Az ügyfelek ma már nem arra várnak, hogy a márkák eljöjjenek hozzájuk! Az interneten aktívan keresik az általuk kívánt termékeket és szolgáltatásokat. Ugyanakkor nagy a szerepük az őket érdeklő témák, cikkek terjesztésében a közösségi médiákon keresztül. Ezek a jelenségek, és trendek mélyreható változást eredményeztek a márkák népszerűsítésének módjában.
A PR és a tartalommarketing
Ma már nem csak a nagy újságok és magazinok azok, amelyekben a PR-szakemberek tudósításokat kereshetnek. A kiadványok megváltoztak, és rengeteg olyan online blog van, amelyekre nagy tekintélyű kiadványokként kell tekinteni. Ugyanakkor a márka saját blogja is hasznos abban, hogy új, és hasznos információt terjesszen a közönsége számára.
Az is gyakori, hogy a nagyobb kiadványok főként olyan gondolatvezér cikkek (influencer marketing) iránt érdeklődnek, amelyeket egyrészt olyan szerzők írnak, akiknek nagy a követői tábora. Másrészt akik a szakterületük tekintélyes forrásainak számítanak. Olyan befolyásos személyek (például sikeres cégvezetők), akik saját tudásukat és rálátásukat kihasználva segítenek másokat. Ma már nem csak egy-egy cégre, de akár egy egész iparágra nagy hatással vannak. Ezek a kiadványok saját ismertségüket szeretnék növelni a gondolatvezérek által.
Mit jelent a tartalomalkotás a PR-ban?
Mind a PR (Public relations) szakemberek, mind a tartalommarketinges szakemberek hiteles és hasznos forrásként kívánják a cégüket bemutatni a nagyközönségnek, és a potenciális ügyfelekkel szeretnének kapcsolatot kialakítani.
Trendek
A legabb kutatások szerint egyre több PR szakember veszi észre a kapcsolatot a PR és a tágabb értelemben vett digitális marketingipar között. A Vocus által közzétett jelentés alapján a következő statisztikák állapíthatók meg:
- A PR szakemberek 78 százaléka a közösségi médiát használja a tartalmak megosztására, és népszerűsítésére.
- 50 százalékuk szintén a közösségi médiát használja a hírek/tudósítások megosztására.
- 40 százalékuk a közösségi eszközökön keresztül ápol kapcsolatot a közönséggel.
- 29 százalékuk pedig a közösségi platformokon keresztül tesz ajánlatot.
Egyértelmű, hogy mindazok, akik nem sajátítják el a legújabb technikákat, és nem veszik észre a kapcsolatot a PR és a tartalommarketing között, egyre inkább lemaradnak.
Hogyan működik együtt a tartalommarketing és a PR?
Öt szempont mentén szemléltethető legjobban hogyan működik együtt a PR és a tartalommarketing.
Közös célok
Fontos, hogy a tartalomfejlesztő csapat és a PR csapat együttesen határozza meg a közös célokat. Például a márkaismertséget. Ez segít felismerni, hogyan egészíthetik ki az erőforrásaikat, és az erőfeszítéseiket.
Tudnivalók a tartalom és a PR szerepéről
Elengedhetetlen, hogy megismerjék a PR és a tartalom egyedi szerepét, azért, hogy a végcél világos legyen mindkét csapat számára: míg a tartalommarketing csapat a márka történetét akarja elmesélni, miközben kapcsolatot teremtenek az emberekkel, addig a PR a megfelelő embereket akarja elérni. miközben a márka pozitív hírnevét építik ki.
Megfelelő csatornák használata
Akkor tudja a márka a lehetőségeket a legjobban kihasználni, ha tudja, hogy hogyan kell használni a főbb PR csatornákat a hírekhez, vagy bejelentkezésekhez. Ez függ a vállalattól, de a közösségi jelenlétük mértéke is befolyásolja. Ha csak kis közönséggel rendelkezünk, és a híreket hiteles forrásból szeretnénk közölni, akkor jobb fogadtatás érhető el, ha ez egy ismert kiadványban jelenünk meg.
Tegyünk közzé rendszeresen tartalmakat!
A jó tartalom jó minőségű, és értéket közvetít az olvasó, a felhasználó számára. Az ilyen típusú tartalmakat az emberek szívesen megosztják, amely aztán a márka ismertségét terjeszti, és növeli.
Mérjük az eredményeket!
Mérjük rendszeresen az ügyfelek reakcióit a PR-stratégiára és a tartalomra, és szükség esetén korrigáljunk.
A PR és a tartalommarketing kölcsönös együttműködése gyorsan megmutatkozik, ha a különböző szakemberek felismerik, hogy a tartalom mekkora értékkel bír a márkák népszerűsítésében. Azoknak a PR szakembereknek, akik a digitális marketing világában is relevánsak kívánnak maradni, alapvető, hogy ezeket az elveket szem előtt tartsák a jövőbeni stratégia kialakításában.