A konverziós ráta a forgalom mellett az egyik legjobb mérőszám az online marketing világában. Segítségével látható az oldal teljesítése, és tervezhetővé teszi az értékesítési ciklus különböző szakaszait.
Tények és tévhitek a konverzió optimalizálással kapcsolatban
A konverzió optimalizálás leegyszerűsítve egy folyamat, amely segít a weboldal konverziós rátáját növelni. A konverzió optimalizálással kapcsolatban számos tévhit alakult ki.
Sokan gondolják azt, hogy a több látogató megszerzése automatikusan növeli a konverziót. Pedig nem az a lényeg, hogy hány látogató érkezik az oldalra, hanem az, hogy hány releváns ember találja meg az oldalunkat. Ezért mindenképp arra kell törekedni, hogy az oldalunk a potenciális célcsoport számára látható legyen.
Ma már a felhasználók közel 50 százaléka – egyes szektorokban akár 80-90 százalékuk is a mobiltelefonját használja keresésre és vásárlásra, ezért egy weboldal számára a mobilbarát kialakítás rendkívül fontos. Ha az oldal nem elég tetszetős és nem elég gyors a telefonon keresztül, akkor a kínált terméket/szolgáltatást sem veszik komolyan. A szolgáltatás, a tartalom minőségét olyan tényezők mutatják, mint az esztétikus, kreatív megjelenés, a felhasználóbarát kialakítás és a reszponzív tartalom.
Elemzések szerint öt online vásárlóból egy a tranzakció lassúsága esetén megszakítja a vásárlást. Az is jelentősen csökkenti az érdeklődők számát, ha egy kezdeti impulzus után néhány másodpercnél többet kell a felhasználóknak az oldal betöltésére várni. Ebben az esetben gyakran meggondolják magukat, és elkattintanak, tehát a bevétel nagyban múlik az oldal gyorsaságán.
Azt, hogy mi választja el a célközönséget a vásárlástól, mitől alacsony a konverzió a következő kérdések vizsgálata mutatja meg:
- Felhasználóbarát, könnyen használható-e az oldal?
- Érthető-e, hogy pontosan milyen terméket/szolgáltatásokat kínál?
- Könnyen megtalálható-e akár a Google vagy a közösségi médiák által?
- Könnyen megtalálhatók-e felhasználók által keresett információk?
- A nyelvezete megfelelő-e célközönség számára?
- Kiderül-e a látogatók számára, hogy számukra miért előnyös az oldal által kínált terméket/szolgáltatást megvásárolni?
- Vannak-e konverzióra ösztönző automatikus levelek, köszönő oldalak?
Hogyan növelhető a konverziós ráta?
Az előző felsorolásból látható, hogy milyen tényezőknek van szerepe a konverzióban. A ráta növelése érdekében fontos hogy a webhely vonzó legyen az ügyfelek számára, és ösztönözze őket a kívánt konverziós művelet elvégzésére (vásárlásra, feliratkozásra, letöltésre, stb.) Azonban elsődleges, hogy meggyőződjünk arról, hogy pontosan ki a célközönségünk, és tudjuk, hogy mit szeretnének az oldalunkon látni – függetlenül attól, hogy fel akarnak-e iratkozni, vagy akarnak-e vásárolni.
A weboldal konverziós rátájának növelésére több módszer is ajánlható, az alábbi tippek segítenek a hatékony megvalósításban.
Határozzuk meg a célközönséget
Mielőtt a weboldal építésével és a hirdetések létrehozásba kezdenénk célszerű meghatározni a célközönséget. Látni kell, hogy kik azok, akik a legnagyobb valószínűséggel vásárolják meg a terméket/szolgáltatást. Ismerni kell ezeknek a vásárlóknak a motivációit, és meg kell érteni az indokait az esetleges habozásuknak. Olyan tartalmakat kell létrehozni, amely vonzó számukra, ugyanakkor választ kell nyújtani a felmerülő aggályaikra is, amelyek együttesen javítják a konverziós rátát.
Elemezzük a vásárlói életutat
A célközönséget az egész vásárlási életút során nyomon kell követni. Tudni kell hogyan haladnak rajta végig, valamint azt is, hogy a különböző szakaszokban milyen csatornákat, platformokat látogatnak. Meg kell érteni, hogy mi ösztönzi őket arra, hogy az adott weboldalon konvertáljanak.
Vegyük figyelembe legjobb, legvonzóbb ajánlatokat, hozzunk létre landing pageket
A konverziós ráta növelésére igen hatékony módszer, hogy átgondoljuk, hogy adott pillanatban milyen ajánlatok a leginkább vonzóak a célközönségünk számára. Abban az esetben, ha forgalom egy része olyan fizetett hirdetésekből származik, mint a Google Ads, vagy a Facebook Ads, akkor célszerű mindegyikhez egy-egy érkezési oldalt (landing page) létrehozni. Ez egy aloldala a weboldalnak, kifejezetten a saját termék, és szolgáltatás eladására készül. Egyrészt az a célja, hogy feliratkozásra, regisztrációra, vásárlásra ösztönözze a különböző hirdetési kampányokból érkező látogatókat. Másrészt a landing page által csökkenthető az oldalelhagyások száma.
A konverzió mérésével javíthatjuk a landing pageket, megváltoztathatjuk a hirdetéseink szövegét. Láthatjuk, azt is, hogy a látogatók hány százaléka vásárol. A nyomon követés során fontos, hogy egyszerre csak egyetlen tényezőt válasszunk ki, hogy kideríthessük melyik változtatás eredményezte a konverzió javulását.
A céloldalt az alapján kell kialakítani, hogy a látogató a vásárlói életút adott szakaszában mit szeretne látni, és milyen vásárlásra csábító ajánlatokkal találkozzon. Az egyes érkeztető oldalak megtervezésekor arra kell törekedni, hogy szervesen illeszkedjen ahhoz, amit a látogatók keresnek, és bizalmat ébresszen bennük.
Tekintsük át, hogy a landing page megfelel-e az elvárásoknak
Ha a hirdetés útján érkezik a látogató – gyakori probléma, hogy azt megtévesztőnek találja, hiszen a vásárlói életút szempontjából ők nem vásárlási célból, hanem információ szerzés céljából érkeztek az oldalra.
Fogalmazzuk át az ajánlatokat
Gyakran előfordul, hogy a konverziós arány alakulása elmarad az elvárásokhoz képest. Ezért érdemes a vásárlási életút különböző szakaszán lévő ajánlatokat átfogalmazni. Előfordulhat, hogy a landing page nem fogalmaz egyértelműen, vagy nem illeszkedik a keresésekhez, vagy éppen nem kelt bizalmat a látogatókban. Ilyenkor célszerű áttekinteni a legsikeresebb céloldalakat, és összevetni, hogy ott hogyan sikerült a jobb konverziót elérni. Bizonyos idő elteltével érdemes ellenőrizni, hogy az arány emelkedik-e, csökken-e, vagy éppen egyenletes marad-e.
Végezzünk A/B teszteléseket
Az A/B teszteknek nagy szerepe van a különböző marketing döntések meghozatalában. Segíthetnek azonosítani a lehetséges problémákat akár a tartalomban, akár a dizájnban. De azt is megmutatják, hogy melyek voltak azok a módosítások, amelyek a látogatók viselkedésére hatással voltak, illetve melyek azok, amelyek nem befolyásolták a weboldalon a felhasználóinkat.
Használjuk ki a pszichológia és a társadalomtudományok alapelveit
A társadalmi bizonyítékok elve szerint az emberek a mások döntése alapján döntik el, hogy mi a jó (számukra). Érdemes ezért olyan bizonyítékokat, véleményeket is kínálni a termékekkel/szolgáltatásokkal kapcsolatban, amelyek mutatják, hogy eddig mennyien vásárolták meg, vagy vették igénybe. Jó eszköz erre, ha elérhetővé tesszük a korábbi ügyfelek véleményét. A másoktól származó ajánlások, és az olyan képek, amelyen a terméket használó vásárlók láthatók, mind-mind segíti, és konverzióra ösztönzi a potenciális vásárlókat.
Miért érdemes professzionális SEO szolgáltatást igénybe venni?
A konverziós ráta megállapítása, és a változások folyamatos nyomon követése tervszerűen végrehajtott tevékenységet igényel. A Seo Expert segít weboldal fejlesztésében és a weboldal konverzióinak számának növekedésében. A bevételek növelése és a hatékony hirdetési kampány érdekében a változtatások mellett folyamatosan nyomon követjük a weboldal mérőszámait. Megállapítjuk, hogy látogatottsági arány hogyan viszonyul a konverziós arányhoz. Egy sikeres, a forgalom nagy százalékát konvertáló landing page létrehozása jelentős időt és tapasztalatot igényel. De megfelelő tervezés, és a professzionálisan végrehajtott SEO szolgáltatás a weboldal sikerének és növekedésének motorja lehet.