Kapcsolat
KezdőlapBlogKeresőmarketingPPC kampány

PPC kampány

A PPC marketing a SEO mellett a leggyakoribb online marketing stratégia, amelyet az eladások fellendítésére, és az online jelenlét javítására alkalmaznak. A hirdetés megjelenéséért akkor fizet a megrendelő, ha a felhasználó a hirdető weboldalára érkezik. Legnépszerűbb PPC hirdetési felületek a Google Ads, és a Facebook.

Mi az a PPC marketing, mit jelent a PPC kampány?

A PPC világszerte az online hirdetések kedvelt típusa például a Google és a közösségi platformok felületein. Bárki számára alkalmas – amennyiben rendelkezik a hirdetésre szánt összeggel. Rövidtávon hasznos az üzlet gyarapítására az értékesítés növelésére, és hatással lehet a forgalom növekedésére.

 SEM, SEO és a PPC: A digitális marketing főbb területei

Az online marketing számos, konkrét területet foglal magába. A keresőmarketing (Search Engine Marketing) lényege, és fő célja a weboldal láthatóságának javítása. Igen szoros a kapcsolat a SEM és a SEO között. A SEM során alkalmazott egyik taktika a PPC, amelyek között számos hasonlóság van:

  • fizetett kezdeményezések
  • jelentős költségvetést igényelnek
  • bevételt termelnek a keresőmotorok és hirdetési platformok számára

A PPC fogalma, és célja

A PPC (Pay Per Click) kattintásonkénti fizetés, egy olyan hirdetési modell, amely lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy egy hirdetési platformon hirdetéseket helyezzenek el. Ha kattintanak a hirdetésekre, akkor ezért a platform tulajdonosának fizetnek. A hirdetésnek az a célja, hogy a kattintó felhasználót vezesse a hirdető weboldalára/alkalmazásába, ahol a felhasználó egy értékes műveletet (például termékvásárlást) végezhet.

ppc kampány

Mi a szerepe PPC-ben a keresőmotoroknak?

A keresőmotorok népszerű fogadó platformjai a PPC hirdetéseknek, mivel lehetővé teszik a hirdetők számára, hogy kapcsolódó hirdetéseket jelenítsenek meg az emberek által keresett hirdetésekhez. Mivel csak a kattintás esetén fizet a hirdető, ezért maguk a keresőmotorok is érdekeltek abban, hogy a hirdetés csak a legrelevánsabb keresésre jelenjen meg.

Hogyan működik a PPC – Mi a PPC kampány lényege?

A Google Ads például olyan hirdetési szolgáltatás, amely valós idejű licitálással működik, ahol a hirdetési készletet, valós idejű adatok felhasználásával egy automatizált aukción értékesítik. Minden alkalommal, ha a SERP-ben megjelenik egy hirdetési hely, a kulcsszóra azonnal megkezdődik a licitálás. Több tényező kombinációja határozza meg, hogy ki az, aki az első helyen fog megjelenni: például a hirdetés minősége (címek leírás minősége) és az ajánlatok összege alapján. Ez azt jelenti, hogy licitálás során minden hirdető megadja azt a maximális összeget, amelyet a felhasználói kattintásért hajlandó fizetni. Ha nagy a verseny, akkor az ára is magasabb.

Az aukciók akkor kezdődnek, amikor valaki valamire a keresőmotorban rákeres, a nyertes hirdetések ezt követően megjelennek a találati oldalon. A hirdetők a liciten való részvételre általában Google Ads fiókot használnak, ahol beállíthatják a hirdetéseiket, és meghatározhatják, hogy mikor és hol jelenjenek meg.

A fiókok felosztása

A fiókokat különböző kampányokra osztják például a különböző helyszínek és terméktípusok alapján, de a kampányok tovább oszthatók hirdetési csoportokra, amelyek kulcsszavakat és releváns hirdetéseket tartalmaznak.

A kulcsszavak szerepe

A PPC-ben a kulcsszavak állnak a középpontban, ezek azok, amelyek összekötik a hirdetőket és a felhasználók keresési lekérdezéseit. A hirdetők kiválaszthatják, hogy a kulcsszavak pontosan illeszkedjenek a keresési lekérdezésekhez, vagy megengedhetik például a szavak eltérő sorrendjét is. Az adott weboldal ezt követően azokra a kulcsszavakra jelenik meg a keresőmotorok találati oldalain, amelyet a hirdető megadott, és amelyet a felhasználó a Google-ban keres.

A konverzió szerepe, és nyomon követése

A PPC hirdetésekre kapott kattintások általában vásárlási szándékúak, azonban a kattintások mellett az igazi cél a konverzió elérése. Például egy termék, vagy szolgáltatás megvásárlása, telefonhívás, vagy egy hírlevélre való feliratkozás. A konverziókat nyomon kell követni, azért, hogy megtudjuk, jól működik-e a PPC kampányunk. Lássuk, hogy milyen konverziót értünk el a fizetett kereséssel és mit köszönhetünk egyéb más marketingcsatornának. Az olyan platform, mint a Google Ads alkalmas a konverziók nyomon követésére, és a konverziós adatok gyűjtésére.

A landing page szerepe

A landing page-nek fontos szerepe van, mivel a hirdetések ritkábban jelennek meg, ha rossz felhasználói élményt nyújtó oldalakra mutatnak. A weboldalnak a felhasználó számára nem csak relevánsnak, hanem felhasználó barátnak is kell lenni, gyorsan kell betöltődnie és összességében zökkenőmentes felhasználói élményt kell nyújtani.

PPC kampányok

A PPC kampányok előnye

Azonnali eredmények, célzott kapcsolat

A PPC kampányok fontos előnye, hogy igen gyors és azonnali eredményeket hoznak, célzott kapcsolatot tesznek lehetővé a kereslet- kínálat folyamatában. Személyre szabhatók, így a Google keresésben az adott célközönséget jobban elérhetjük. Megcélozhatunk egy adott csoportot akár az érdeklődési körük, vagy akár demográfiai adataik alapján is.

Könnyebb az elsajátítása

Gyakran merül fel kérdésként, hogy PPC-t vagy SEO-t érdemes választani. Előnye a PPC-nek, hogy könnyebb az elsajátítása, mint a SEO-nak, és egy-egy hirdetés igen rövid idő alatt elkészíthető.

Mérhetőség

A PPC kampány hatékonysága jól mérhető, megmutatja a befektetés megtérülését (ROI), a fizetett hirdetések mekkora nyereséget termeltek.

A PPC kampányok hátrányai

Költséges

A PPC velejárója, így kisvállalkozások esetében hátránya, hogy a kampány nagyon drága, minden egyes kattintásért fizetni kell. Az elköltött pénz azonban csak a forgalmat generálja, nem garantálja az értékesítést. A profithoz magas konverziós arányra van szükség. A növekedéshez, a több eladáshoz többet kell költeni a hirdetésekre.

ROI szempontok

A SEO esetében az eredmények hosszabb távon érnek be, és magasabb ROI érhető el. Ezzel szemben, a PPC esetében ha megszűnik a fizetés, nem jelenik meg többet a hirdetés, a megtérülés sem fog tovább növekedni.

Kattintások és az értékesítés közötti kapcsolat

A PPC hirdetés hátránya, hogy habár a weboldalra igen gyorsan irányíthat forgalmat, viszont ez még nem jelenti azt, hogy a felhasználók automatikusan megvásárolják a kínált termékeket. Igaz, a kapott kattintások általában vásárlási szándékúak, – gyakran a látogatókat meg kell győzni, hogy érdemes a terméket megvásárolni.

SEO vs PPC: melyik jobb megoldás?

A SEO és a PPC hirdetés mindkettő hatékony módja a potenciális ügyfelek gondozásának. A keresőoptimalizálás során a tartalmakat és a webhelyeket optimalizálják a keresőmotorok, és közvetlenül az emberek számára, és a webhely organikus forgalmára összpontosít. A PPC a SERP-ben történő fizetett hirdetések megjelenítéséről szól. Ha egy vállalkozás hosszútávon szeretné javítani az online jelenlétét, akkor erre a SEO a jobb megoldás. Amennyiben a gyors lead szerzés a fő cél, akkor a PPC hirdetés az ideális választás.

Összefoglalás

A SEO szolgáltatások az online jelenlétnek, és a helyezések javulását szolgálják, a PPC hirdetések a keresőmotorok felhasználóinak gyors megtalálására, elérésére összpontosítanak. Mindkettő előnyös, hogy melyik jobb választás a vállalkozás számára, az nagyban függ a céloktól. A PPC hirdetések gyorsabban növelhetik az eladásokat, viszont a jobb eredmények érdekében célszerű kombinálni a SEO szolgáltatásokkal.

Ebben tudunk segíteni