Kapcsolat
KezdőlapBlogSEO OptimalizálásSERP jelentése

SERP jelentése

A találati oldalak (SERP) folyamatosan változnak, és ez a jövőben is így lesz. Ezért egy cég számára alapvető fontossággal bír, hogy a változó környezetben mire összpontosítson a SEO stratégia javításában.

SERP jelentése

A SERP betűszó a ”Search Engine Result Page” angol kifejezés rövidítése, az első találati oldalt jelenti a gyakorlatban. A SERP egyrészt egy keresőmotor eredményoldalára utal, másrészt azokra az eredményekre, amelyek láthatók a keresőmotorba beírt keresés után. Minél előrébb kerül a weboldal a SERP-ben, annál nagyobb figyelmet és több kattintást kap a tartalom.

Egy közelmúltban végzett tanulmány alapján a keresések több mint 70 százalékánál a SERP első oldalán történik organikus kattintás, míg a második és a harmadik oldal csak 6 százalékát éri el a kattintásoknak.

Az első oldalon belül az első öt találat az összes kattintás 67,60 százalékát kapja, míg a többi, – 6-10-ig terjedő találatok már csak 3,67 százalékot kapnak. Más szóval kifejezve, az első öt találaton belüli helyezés óriási hatással lesz arra, hogy hányan figyelnek a webhelyünkre, és hányan kattintanak az oldalunkra. Minél nagyobb forgalmat érünk el, annál jobban növeli a márka elérését, a márka tekintélyét, valamint a konverziók számát és a bevételt.

A SEO számára az egyik legnagyobb kihívás, és egyben a legidőigényesebb feladat a SERP-kben bekövetkező változások követése, és a történések nyomon követése – legyen szó alapvető frissítésről, vagy algoritmikus változásról.

serp

Hogyan javítható a SERP?

Egy erős webhely létrehozása, és a SERP rangsorolása nem megy egyik napról a másikra. Összegyűjtöttünk néhány hasznos lépést, amellyel eredményesen növelhető a webhely helyezése a SERP-ben. Segítenek az algoritmusoknak azonosítani a megfelelő típusú tartalmakat a SERP-k számára, és a sikeres projekt végén kamatoztatni az online marketing révén elért előnyöket.

Koncentráljunk a végfelhasználókra

A Google számos változtatást hajtott végre az elmúlt néhány évben az algoritmuson, és mindegyik változtatásra egy közös tulajdonság jellemző: csökkentik a spam, és a rossz minőségű webhelyek hatását, és növelik a jó minőségű oldalak rangsorát. Milyen a jó minőségű oldal? Olyan, amely ténylegesen válaszol az emberek kérdéseire. Amennyiben nem vesszük figyelembe a felhasználói elégedettség jelentőségét, és szerepét, akkor könnyen kockáztathatjuk a büntetést, amikor a Google frissíti az algoritmusát.

Értsük meg a felhasználók kereséseit

Nagyon fontos, hogy megértsük, mit keresnek az emberek! Ne csak arra koncentráljunk, hogy mi, mit szeretnénk írni. A különböző kulcsszókutató és témakutató eszközök nagy segítséget és egyben számtalan ötletet nyújtanak.

Megfelelő tartalom létrehozása

Olyan minőségi tartalmakat kell gyártani, amely megfelel a keresők igényeinek- mindközben valódi értéket nyújtanak. A Google olyan tényezőket vesz figyelembe a rangsoroláskor, mint forgalom, a visszafordulási arány. Ezért, ha nem vesszük számításba a tartalom értékét, akkor azzal árthatunk a weboldaluknak.

Használjunk ALT image tagot (ALT címkét)

A Google mindig új módszereket keres a releváns képek azonosítására, és azok kiszolgálására a keresők számára. A weboldalakon elhelyezett képek segítik, hogy a tartalom vonzóbb legyen, és több kattintást kapjon. Az ALT tag a weboldalon elhelyezett kép egyik HTML címkéjét jelenti – egy egy kép szöveges leírását tartalmazza. Segíti, hogy minél több ingyenes látogató érkezzen a Google-ból.

Több csatornás terjesztés

Fontos, hogy a tartalmat minden lehetséges módon és csatornán terjesszük, hírlevelektől kezdve a közösségi csatornákig. Olyan embereket érjünk el, akiket valószínűleg érdekel a mondanivalónk. Ha széles körben és következetesen osztják meg a látogatók a tartalmainkat a közösségi médiában, az jól jelzi az oldalunk tekintélyének növekedését.

Kövessük nyomon az előrehaladást, és mérjünk

Az eredményesség mérésének rendkívül nagy a jelentősége. Folyamatosan nyomon kell követni az előrehaladást:

  • a forgalom,
  • az elköteleződés,
  • a visszamutató linkek,
  • és a pozíció tekintetében.

Azonban nem állhatunk meg saját tevékenységünk vizsgálatánál! A cégek saját bőrükön érzik, hogy a legtöbb piacon óriási a verseny. Gyakran hasonló termékek és szolgáltatások versengenek egymással. Érdemes ezért a vizsgálatunkat a versenytársakra is kiterjeszteni, hogy megtudjuk, hogy ők mit csinálnak, avagy mit hanyagolnak el. Ezek az információk megmutatják, mit kell tenni azért, hogy megelőzhessük őket.

Tartsunk lépést a trendekkel – Google EAT

Ma már a webhely rangsorolás javításához nem elegendő az olyan nagyszerű tartalom, amelyet a közönség szeret. A trendek szerint fel kell fedezni, mit keresnek az emberek, és olyan szakértő tartalom kell, amely az igényeiket túl is lépi. Az EAT egyike azoknak az alapelveknek, amely alapján a Google meghatározza, hogy a tartalom értékes-e, így hasznos-e a látogatók számára, hogy jó helyezést érjen el.

A Google EAT szakértelmet, tekintélyt, és megbízhatóságot jelent. Ma már elmúltak azok az idők, hogy egyik napról a másikra felbukkanhat egy oldal a Google-ben! Ahhoz, hogy valaki jó helyezést érjen el szükséges, hogy ápolja a márkáját- a szakértelmének, tekintélyének és megbízhatóságának növelésével. Az EAT, amely része a Google algoritmusának, beépült a Google keresési minőségértékelési útmutatójába. A három pillérét kell a tartalmi stratégiába beépíteni, hogy az adott iparág legjobb kereső kifejezései között rangsoroljunk. Habár az EAT technikailag nem rangsorolási tényező, de a tartalom rangsorolására hatással lehet.

Összegzés

Egy erős webhely létrehozása, és az előkelő helyezés elérése a találati listában sajnos nem egyik napról a másikra történik meg. A szükséges lépések elvégzése jó garancia arra, hogy a SERP-ben előrébb kerüljünk. Fontos, hogy rendszeresen mérjük az előrehaladásunkat, figyeljünk a versenytársainkra és a trendekre.

Ebben tudunk segíteni